Sabit Ortodontik Tedaviler

Hizmetlerimiz

SABİT ORTODONTİK TEDAVİLER

Dişlerin yüzeyinde gerekli ön hazırlıkların yapılmasını takiben medikal ajanlarla diş yüzeyine braket adı verilen malzemelerin yapıştırılması ve tellerin braketlere sıkıca bağlanması ile gerçekleştiren ortodontik tedavilerin temel hali sabit ortodontik tedavilerdir. Diş yüzeyleri haricinde çeneler için değişim planlandığında damak veya yanak kısımlarında sabit apareyler de sabit ortodonti tedavileri kapsamında uygulanmaktadır.

Metal Braketler

Ortodontik tedavilerde sıklıkla kullanılan braket çeşidi metal braketlerdir. Metal braketlerin günümüz teknolojisinde üretilen birçok marka ve model seçeneği mevcuttur. Özellikle gün geçtikçe popülarite kazanan kapaklı formları hasta ve hekim için tedavilerin konforunu artırmaktadır.

Estetik Braketler

Ortodontik tedavi görmek isteyen ancak metal braketlerin görüntüsü nedeniyle tedaviden çekinen bireylerin tedavi sürecinde de estetik gereksinimi karşılayan braket çeşitleri estetik(şeffaf)braketlerdir. Estetik braketler uzun ortodontik tedavi sürecinde, sosyal yaşantısı nedeniyle metal braket görüntüsünü istemeyen bireyler için ortodontik tedavileri çekici hale getirmektedir. Estetik etki porselen, safir veya kompozit olarak bilinen malzemelerin diş rengine yakın renkleri ile bu braketlerin üretilmesinden kaynaklıdır. Ancak metal braketler ile karşılaştırıldıklarında bazı mekanik ve artmış maliyet gibi dezavantajları mevcut artan estetik talep nedeniyle gelişimeleri devam etmektedir.