Ağız, Çene ve Diş Cerrahi

3. Diş cerrahi hakkında merak edilenler
  4. Ağız çene ve diş cerrahı Bursa

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi

Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi içerisinde çok sayıda farklı uygulamayı barındıran ve ağız ve diş sağlığı kapsamına giren (ağız içerisindeki yumuşak ve sert dokuların patolojilerinin tedavisini kapsayan) tüm branşları ilgilendiren diş hekimliği dalıdır.

Çene cerrahi tarafından tedavi alanları

Ağız ve Diş Sağlığı Merkezleri’nde Ağız Diş ve Çene Cerrahisi kapsamında verilen hizmetler ve uygulanan tedavi yöntemleri;

• Diş çekimi
  • Gömülü diş operasyonları ve 20’lik diş çekimi
  • Apse ve Kist operasyonları
    • Apse Operasyonları
    • Kist Operasyonları
  • Diş sıkması sonucu oluşan çene ağrıları için botoks uygulamaları
  • Çene travmaları ve sorunları
  • İmplant tedavileri

Çene cerrahi tarafından tedavi alanları

Diş Çekimi

Diş dokuların aşırı hasar görmesi sonrasında ileri derecede çürük ya da travma ile dişin hiç bir şekilde tedavi edilemeyeceği durumlarda hasta sağlığı göz önünde tutularak söz konusu dişin çekimi gerçekleştirilmektedir.

Ancak bazı durumlarda ise kırıklar, ortodonti tedavileri gibi sebeplerle diş çekimi yapılmak zorunda kalınabilir.

Diş çekimi işlem sırasında uygulanan anestezi etkisi ile herhangi bir ağrı hissedilmez. Aşırı alkol kullanımı gibi bazı sebepler ile uygulanan anestezi yetersiz kalabilmektedir. Bu gibi durumlarda ise anestezik madde miktarı arttırılmaktadır. Çekim işlemi sonrasında ise bazen ağrı kesici kullanıma bile gerek kalmayabilmektedir.

Gömülü Diş Operasyonları

Gömülü Diş Operasyonları 20 yaş dişleri veya diğer anomaller sebebiyle çene kemiği içerisinde gömülü kalan dişleri için uygulanan tedavi yöntemidir.

20 yaş dişleri bir zaman sonra genetik anlamda işlevsiz kalmaktadır. İnsanın çene yapısıda yaş ilerledikçe küçülmektedir. Bu gibi durumlarda 20 yaş dişleri çene yapısı içerisinde kendine yer bulamamakta ve çıkamadığı için de çene kemiği içerisinde gömülü kalmaktadır.

Gömülü kalan 20 yaş dişleri üst ön bölgedeki kesici dişlerin köklerinde erimekte ya da diş dizisinde gözle görülür bir bozukluğa yol açmaktadır.

Gömülü dişlerin tedavisinde iki ayrı yol izlenmektedir.

• Gömülü dişler ağız, diş ve çene yapısına zarar vermiyorsa ağız içerisinde kalmasına izin verilebilmektedir.
  • Dişlere zarar verdiği durumlarda çekilmektedir
  • İltahabi durumlarda odak noktası haline gelme riski bulunduğu durumlarda çekim gerekebilir.
  • Diş doktorunuzun tavsiyesi çekim gerektiği doğrultusunda ise vakit geciktirmeden işlem yapılmalıdır.

Apse ve kist operasyonları

Oluşum nedenleri ve tedavi yöntemleri farklı olduğu için ayrı ayrı değerlendirilmesi gerekmektedir.

• Kist Operasyonlar

Ağız , diş ve çene içerisinde çeşitli nedenlerle ortaya çıkan kistler süreç içerisinde çene kemiğini eriterek hem madde kaybına hem de çene kemiğinin zayıflamasına yol açabilmektedir. Bu kistler tedavi edilmediği takdirde ağız, diş ve çene yapısında hem estetik hem de fonksiyonel bozukluklara ve hatta çene kırıklarına neden olabilmektedir. Kist operasyonları ile muayene sırasında teşhis edilen bu tip zararlı kistler tümüyle tedavi edilebilmektedir.

• Apse Operasyonları

Dişlerin ilhataplanması sonusunda oluşan apseler tedavi edilmez ise orta vadede kistik yapılar oluşturabilir. Mümkün olduğu kadar hızlı bir şekilde apselerin antibiyotikler veya cerrahi işlem ile drene edilmelidir.

Burkisizm (Diş gıcırdatma) Tedavisi - Botoks

Burkisizm yani diş gıcırdatma, uyurken yada uyanıkken bilinçsiz şekilde dişlerin sıkılmasıdır. Bu durum ciddi fiziksel ağrılara (migren, baş ağrısı, kulak ağrısı ve yüz ağrısı) ve dişlerde orta vadede dayanım sorunlarına yol açar.

Tedavisinde gece plaklarının yanı sıra sıkma sorunlarını oluşturan kaslara botoks uygulaması ile yapılabilmektedir. İlk uygulama ile birlikte rahatlama gerçekleşir. Botoks işleminin etkisi, kozmetik alandaki uygulamasında da olduğu gibi bir süre sonra azalmaktadır. Düzenli bir şekilde 4-5 uygulama sonrasında kalıcı rahatlama sağlanmaktadır.

Çene Tramvaları ve Sorunları

Çene ve yüz kısmında doğuştan ya da tramvalar ve hastalıklara bağlı olarak meydana gelen çeşitli şekil bozuklukları sonrasında; alt çene ile üst çene hem birbirleri hem de yüz yapısı ile uyumsuzluklar oluşabilmektedir. Bu durum ağız diş ve çene yapısında estetik ve işlevsel bozukluklarına sebep olmaktadır.

Oldukça karışık olabilecek bu sorunlar için Ağız, Diş ve Çene Cerrahı, Ortopedi Uzmanı ve Estetik Plastik Cerrah ile birlikte detaylı bir tedavi planı gerektirebilir.

Oluşmuş tramvanın durumuna göre bazı durumlarda Ortodontistlerin çene diş bütünlüğünü sağlamak için splintler ile işlem yapması gerekebilir.

Tramvalar ciddi sorunlara sebep olabileceği için hızlı bir şekilde tedavi edilmelidir.

İmplant tedavisi

En temel şekli ile çene kemiği içerisine yapay kök yerleştirme işlemidir. Operasyon sonrasında ise yapay kök üzerine protez uygulaması yapılmaktadır. Detaylı bilgi için İmplant sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Çene Cerrahisi hakkında merak edilenler

Diş çekimi sırasında ağrı hissedermiyim?

Diş çekimleri anestezi altında gerçekleşmektedir ve çekim sırasında herhangi bir ağrı hissetmezsiniz. Çekim sonrasında ise ağrı oluşabilmektedir. Ağrı kesici kullanımı gerekebilir.

Gömülü ve yirmi yaş diş çekimi nasıl olur?

Eğer yirmi yaş dişi ağız içerisinde olması durumunda çekim görece kolay olmaktadır. Gömülü diş operasyonlarında ise çene kemiğine mudahele etme durumu oluşabilir. Bu durumda çekim sırasında ağrı hissedilmez ancak sonrasında antibiyotik ve ağrı kesici kullanımı gerekir. Kişiye göre değişmekle birlikte çekim bölgesinde şişlik, yüz bölgesinde morarmalar görünebilir. Bunlar geçici komplikasyonlar olup genellikle bir hafta içerisinde düzelmektedir.

Yirmi yaş dişi çekilmeli mi?

Ağız çene ve diş cerrahı tarafından karar verilmesi gerekmektedir. Eğer ağız içerisinde düzgün fırçalanacak durumda ise çekimine gerek olmayabilir. Belirli sürelerde iltahaplanıp antibiyorik kullanımı gerekiyorsa yirmi yaş dişin çekimi gerekmektedir.

Ortodontik tedavilerde, ortodonti uzmanı tarafında diş dizilimini bozduğu için çekim istenebilir.

Apse nasıl geçer?

Apse kronik hale gelmeden önce antibiyotik kullanımı ile kontrol altına alınabilir. Kronik hale gelmiş durumlarda ise drene etmek gerekmektedir. Sonrasında ise acil olarak dişte apseye neden olan sebep tedavi edilmelidir.

Diş ve çene kistleri tehlikeli midir?

Kistik yapılar tedavi edilmez ise büyümelerine devam ederek komşu yapılara zarar verirleri. Bunun sonucunda diş kaybı ve çene kemiği kırılması ile sonuçlanabilir. Ayrıca oluşturdukları iltaheplanma kan yolu ile böbrek, eklemler, kalp gibi organlara yerleşip hastanın iyilik durumunda ciddi sorunlar oluşturabilir.

Çene kistelerinin tedavisi nasıl yapılır?

Radyolojik yöntemler ile teşhisin doğrulanmasını takiben cerrahi operasyon ile tüm kist çevre dokular ile birlikte çıkarılmaktadır. Tedavi sonrasında estrtik ve fonksiyonel sorunlar oluşmaması için kemik tozu ve membralar ile ilgili dokular desteklenir.

Diş kökü ilhahabı nasıl geçer?

Akut durumlarda antibiyotik kullanımı gereklidir. İltahaplanmanın geçmesini takiben sorun oluşturan dişin kanalı temizlenir ve dolgu işlemi yapılır.

Ağız çene ve diş cerrahı Bursa

Komplike cerrahi işlemlerin yapılmasında Ağız ve Çene ve Diş cerrahı tarafından yapılmasını önermekteyiz. İlgili işlemler DM Ağız ve Diş Sağlığı Polikliniğimizde Dt. Dt. İlyas Köse tarafından yapılmaktadır.